Mam 57 lat, wykształcenie średnie i 3-letnią zawodówkę. Jestem kawalerem bez zobowiązań, praktykującym katolikiem, lubiącym się modlić. Chciałbym poznać panią bez względu na miejsce zamieszkania.
Mam 53 lata, jestem panną z wykształceniem średnim, osobą wierzącą i kulturalną. Jestem fanką Jezusa Miłosiernego i św. Michała Archanioła. Poznam niezależnego pana (kawalera/wdowca) w wieku ok. 50-60 lat do prawdziwej przyjaźni, wsparcia, pomocy i wspólnych podróży. Proszę o podanie nr. tel.
6897. Czytelnik z okolic Kielc
Jestem kawalerem, katolikiem, mam 34 lata. Ukończyłem Politechnikę Świętokrzyską. Mieszkam i pracuję na wsi. Pragnę poznać dziewczynę w wieku zbliżonym do mojego, najchętniej pochodzącą ze wsi, aby w przyszłości założyć rodzinę. Napisz, proszę...
6898. Czytelniczka z południa Polski
Jestem katoliczką, osobą nieśmiałą i samotną. Mam 61 lat. Chciałabym poznać pana, z którym mogłabym się zaprzyjaźnić, a może i związać na dobre i na złe.
6899. Czytelniczka z Podkarpacia
Od wielu lat jestem wdową, lecz coraz bardziej dokucza mi samotność. Mam 69 lat, jestem praktykującą katoliczką ceniącą szczerość i prawdomówność. Poznam pana (wdowca?) o podobnym charakterze, z Podkarpacia, w zbliżony wieku, z nadzieją na miłość wzajemną... Czekam.
Chrześcijaństwo bez judaizmu nie istnieje, a współczesny antysemityzm nosi znamiona dawno potępionej herezji - piszą członkowie Koła Naukowego Teologów KUL w nowym stanowisku dotyczącym dialogu chrześcijańsko-żydowskiego. Autorzy dokumentu, powołując się na nauczanie Soboru Watykańskiego II, podkreślają, że dialog z Żydami nie jest opcją fakultatywną, lecz koniecznością dla duchowego zdrowia Kościoła. Poruszono także kwestie stosunku katolików do święta Chanuki oraz literatury talmudycznej, przestrzegając jednocześnie przed postawą „ciasnego symetryzmu” w relacjach międzyreligijnych.
- W odpowiedzi na list otwarty przeciwko rokrocznemu obchodzeniu żydowskiego święta Chanuki na KUL, jako teolodzy postanowiliśmy dokonać przypomnienia katolickiego nauczania i optyki na temat dialogu z judaizmem. Nie robimy tego w duchu kontrreformacyjnym czy konfrontacyjnym, ale po to, by w osobach niemających jakiejś pogłębionej wiedzy w tym temacie rozwiać wątpliwości, jak na to zagadnienie patrzy cały Kościół, z Żyjącym Piotrem na czele. Tak, by nikt nie wziął za nauczanie Kościoła pewnych osobistych wątpliwości czy uprzedzeń takiej, czy innej grupy osób. Jest to wyraz naszej misji kroczenia, jako teolodzy, ramię w ramię z Kościołem, w charakterze uczniów, a nie recenzentów - mówi KAI ks. dr Karol Godlewski z KUL.
Adwent był dla Jana Pawła II czasem szczególnym - nie tylko w sensie liturgicznym, ale także bardzo osobistym. Papież przeżywał go jako okres intensywnego przygotowania serca na spotkanie z Chrystusem, łącząc głęboką duchowość z prostymi, ascetycznymi gestami codzienności.
Wspomnienia jego najbliższych współpracowników, a także bogate nauczanie papieskie z lat pontyfikatu, ukazują Adwent jako czas czujności, modlitwy, nawrócenia i nadziei.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.