Ordynarne wykorzystanie do reklamy wódki zdjęcia niesionego przez kolegów człowieka – Michała Adamowicza, śmiertelnie ranionego przez ZOMO podczas solidarnościowej manifestacji w Lubinie 31 sierpnia 1982 r., to skandaliczne i karygodne nadużycie! To także haniebne świadectwo, że zarówno producent trunku, jak i agencja, która reklamę przygotowała, za nic mają pamięć historyczną, szacunek dla majestatu śmierci czy uczucia rodziny i przyjaciół ofiar tamtej tragedii (oprócz Michała Adamowicza zginęli wówczas także Mieczysław Poźniak i Andrzej Trajkowski).
Tłumaczenia – że zdjęcie użyto przypadkowo i bezwiednie (czyli bez wiedzy, co właściwie ono prezentuje), że to wina braku profesjonalizmu i ignorancji jednego tylko pracownika – są nie do przyjęcia. Reklama, zanim zamieszczono ją w Internecie, przemknęła przed oczami wielu osób, którym powinno zapalić się światełko ostrzegawcze.
Naruszenie przez producenta wódki i agencję reklamową praw autorskich, i to jeszcze w taki sposób, to odrębna kwestia, potencjalnie – o bardzo dotkliwym wymiarze ekonomicznym. Przede wszystkim jednak, gdyby zapytano autora zdjęcia, Krzysztofa Raczkowiaka, o pozwolenie, szybko wyszłaby na wierzch absurdalność pomysłu reklamowego.
Niech wszyscy uczestnicy COP30 zobowiążą się do ochrony stworzenia, które zostało nam powierzone przez Boga, by budować świat pełen pokoju – napisał Leon XIV w przesłaniu na szczyt klimatyczny w Brazylii. Papież podkreślił, że potrzeba współpracy i multilateralizmu, który koncentruje się na świętości życia, godności każdego człowieka nadanej przez Boga oraz dobru wspólnym.
Ojciec Święty zauważa, że „o ile w tych trudnych czasach uwaga i troska społeczności międzynarodowej wydają się skupiać głównie na konfliktach między narodami, o tyle rośnie również świadomość, że pokój jest zagrożony również przez brak należnego szacunku dla stworzenia, grabież zasobów naturalnych i postępujące pogorszenie jakości życia spowodowane zmianami klimatycznymi”. Wskazując na potrzebę międzynarodowej współpracy, Papież podkreśla, że COP30 musi się stać znakiem nadziei poprzez szacunek dla poglądów innych w zbiorowej próbie znalezienia wspólnego języka i konsensusu.
Boże ojców naszych, wielki i miłosierny! Panie życia i pokoju, Ojcze wszystkich ludzi. Twoją wolą jest pokój, a nie udręczenie. Potęp wojny i obal pychę gwałtowników. Wysłałeś Syna swego Jezusa Chrystusa, aby głosił pokój bliskim i dalekim i zjednoczył w jedną rodzinę ludzi wszystkich ras i pokoleń.
Przy parafii św. Jadwigi Królowej w Nowym Targu-Borze otwarto poradnię rodzinną w ramach projektu „Po pierwsze rodzina”, realizowanego przez Fundację Towarzyszenia Rodzinie im. prof. Stanisława Grygiela, we współpracy z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej.
W wydarzeniu wzięli udział m.in. prof. Jan Tadeusz Duda – przewodniczący Sejmiku Województwa Małopolskiego, ks. Piotr Piekarczyk – proboszcz parafii św. Jadwigi Królowej, ks. dr Paweł Gałuszka – prezes Fundacji Towarzyszenia Rodzinie, burmistrz Nowego Targu Grzegorz Watycha oraz liczni reprezentanci lokalnych instytucji społecznych, szkół, duchowieństwa i doradcy życia rodzinnego.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.